202011151923論源(2007/02/08)

2020/11/15初版

論之本文——p. 02410

如《經莊嚴論》云:「知識調伏靜近靜,德增具勤教富饒,善達實性具巧說,悲體離厭應依止。」是說學人,須依成就十法知識。

p. 02411

tib.p. 03411

གཉིས་པ་མཚན་ཉིད་ལ། རབ་ཀྱི་དང་། འབྲིང་གི་དང་། ཐ་མའི་མཚན་ཉིད་གསུམ། དང་པོ་ལ། རང་ལ་དགོས་པའི་ཡོན་ཏན་དང་། གཞན་དོན་ལ་དགོས་པའི་ཡོན་ཏན་གཉིས། དང་པོ་ནི། དེ་ནི་མདོ་སྡེའི་རྒྱན་ལས། ཐེག་པ་ཆེན་པོའི་མཚན་ཉིད་དང་ལྡན་པའི་དགེ་བའི་བཤེས་གཉེན་ཚུལ་ཁྲིམས་ཀྱི་བསླབ་པས་དུལ་བ་ཏེང་ངེ་འཛིན་གྱི་བསླབ་པས་ཞི་བ་ཤེས་རབ་ཀྱི་བསླབ་པ་དང་ལྡན་པས་ཉེར་ཞི་བ། །སློབ་མ་ལས། ཡོན་ཏན་ཆེས་ལྷག་པ་གཞན་དོན་ལ་སྤྲོ་བའི་བརྩོན་འགྲུས་དང་བཅས་པ་མང་དུ་ཐོས་པའི་ལུང་གིས་ཕྱུག །ལ་ཤེས་རབ་ཀྱི་བསླབ་པ་ཁྱད་པར་དེ་ཁོན་ཉིད་ཀྱི་དོན་མངོན་རྗེས་ལུང་རིགས་གང་རུང་གིས་རབ་ཏུ་རྟོགས་པ་གདུལ་བྱ་བཀྲི་བའི་རིམ་པ་དང་མཐུན་པར་བརྡའ་སྤྲོད་པའི་སྨྲ་མཁས་དང་ལྡན། པ། གདུལ་བྱ་ལ་ཐུགས་བརྩེ་བའི་དབང་གིས་ཆོས་སྟོན་པའི་བདག་ཉིད་ཡང་ཡང་འཆད་པས་ངལ་བའི་སྐྱོ་བ་སྤངས་པ་ལ་བརྟེནཔར་བྱའོ།། ཞེས་བཤེས་གཉེན་ཆོས་བཅུ་དང་ལྡན་པ་ཞིག་ལ་སློབ་མས་བརྟེན་དགོས་པར་གསུངས་སོ།།

tib.p. 03415

論源紀錄——

《大乘莊嚴經論》卷九〈親近品第十九〉

……偈曰。
調靜除德增  有勇阿含富
覺真善說法  悲深離退減

釋曰。此偈顯示第一依親近。若善知識具足十種功德者。應堪親近。何謂為十。一者調伏。二者寂靜。三者惑除。四者德增。五者有勇。六者經富。七者覺真。八者善說。九者悲深。十者離退。調伏者與戒相應由根調故。寂靜者。與定相應由內攝故。惑除者。信念與慧相應煩惱斷故。德增者。戒定慧具不缺減故。有勇者。利益他時不疲惓故。經富者。得多聞故。覺真者。了實義故。善說者。不顛倒故。悲深者。絕希望故。離退者。於一切時恭敬說故。……

前一則 下一則

回應
    沒有新回應!
關鍵字